Slechte trottoirs in heel gemeente Moerdijk

25 september 2016

Slechte trottoirs in heel gemeente Moerdijk

Foto: SP

De gemeente moet eens de stoep op!

Wandelend door onze mooie gemeente vallen mij drie dingen op: Vaak is de stoep ongelijk, of er liggen tegels los en er blijven plassen staan. Dit kan tot levensgevaarlijke taferelen zorgen. Vooral in de herfst en wintermaanden is dit levensgevaarlijk.

De herfst doet zijn intrede met zijn prachtige kleuren, maar daarmee valt er ook veel blad op de grond. Die worden glad door de regen of je ziet de stoep niet meer.

Foto: SP

In de winter bevriezen de plassen, waardoor je lelijk kan vallen. Voor mensen die al op leeftijd zijn, kan dat zelfs tot een gebroken heup leiden. Met alle gevolgen van dien. Mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten, of jonge moeders met kinderwagens en kinderfietsjes moeten altijd alert zijn!

Foto: SP

Vooral bij de voormalig katholieke kerk bij de markt is het als vrouw zijnde met hakken haast niet te doen om daar op de stoep te lopen. Met als gevolg: men loopt gewoon op de drukke straat!

Zo kan ik nog wel een voorbeeld noemen. Ik heb voor de voortuin een putje van de gemeente liggen. En in de winter en herfst blijft daar altijd water liggen. In de winter bevriest het en moet ik springen om niet uit te glijden en in de herfst ook,om geen natte voetjes te krijgen. In de zomer komt er helaas veel ongedierte op af, zoals wespen. De gemeente heeft het al een keer opnieuw bestraat, maar niet alleen bij ons, maar ook bij de buren blijft er water liggen na een fikse regenbui.

Wij zijn benieuwd naar uw ervaringen hier over: Graag een reactie op onze Facebook website: https://nl-nl.facebook.com/SP-Moerdijk-21573196195752/

Of reageer via twitter :https://twitter.com/spmoerdijk