Huurverhoging onacceptabel!

27 april 2020

Huurverhoging onacceptabel!

Foto: SP

Woningcorporaties Waterweg Wonen en Samenwerking hebben aangekondigd de huren per 1 juli te verhogen. Ook woningbouwvereniging Woonkwartier gaat dit doen.

Foto: SP

De SP vindt dat veel  huurders hierdoor nog verder in de knel komen. ,,Vorig jaar had al de helft van de huurders moeite met het betalen van de huur’’, aldus Willem de Man van de SP. ,,En velen krijgen het nu nog moeilijker, omdat op dit moment veel gezinnen in Nederland door de coronacrisis te maken hebben met een terugval in inkomsten. De SP roept daarom alle huurbazen op om de huurverhoging te stoppen.

In de Eerste Kamer werd vorige week een motie van SP senator Tiny Kox aangenomen om de huren te bevriezen. Daarmee is het nog niet zeker dat het kabinet dat ook gaat doen. De Man: ,,Voor de SP is huurbevriezing slechts een eerste stap. Veel meer is nodig om uit de wooncrisis te komen.’’

Lokaal actieleider Kasper Vink: ,,Wij zien dat nu al veel huurders in de knel komen. Huurders betalen nog steeds voor de vorige crisis. Toen is een extra belasting ingevoerd, de verhuurderheffing, die nog steeds geheven wordt en ervoor zorgt dat 3 maanden huur rechtstreeks naar de staatskas gaan. Wij komen daarom met onze huurders in actie en roepen Waterweg Wonen en Samenwerking op de huurverhoging te stoppen.”

Iedereen kan deze oproep steunen op www.sp.nl/stopdehuurverhoging

vul dit in AUB