Eén op de vijf huishoudens in Nederland woont in schimmel

14 april 2019

Eén op de vijf huishoudens in Nederland woont in schimmel

Foto: SP

Al jarenlang knokken wij met huurders voor goede en betaalbare huizen. Keer op keer kwamen we huizen tegen waarvan de bewoners ziek worden van schimmel en vocht. Keer op keer wuifden woningbouwcorporaties en de minister het probleem weg. Het zou aan de bewoners zelf liggen en een klein probleem zijn.

Nu is er voor het eerst sinds 2007 een onderzoek gedaan naar de omvang van de problemen in huizen met vocht en schimmel in heel Nederland. En wat bleek uit de resultaten van dat onderzoek WoON? Bijna anderhalf miljoen huizen in Nederland hebben schimmel en vochtproblemen. Bekijk het onderzoek op woononderzoek.nl

Foto: SP

Het onderzoek toont aan dat wij gelijk hebben. Nu is het moment om door te pakken. Schimmel in huizen staat symbool voor de schimmel in het systeem van onze volkshuisvesting. Wij weten dat we daarop veel huurders kunnen organiseren. Ga hiermee dus vooral ook lokaal aan de slag! Alleen samen kunnen we winnen.

We helpen je graag! Mail voor steun bij acties of praktische tips: schimmelalarm@sp.nl