1 miljard voor verlagen energierekening

23 december 2018

1 miljard voor verlagen energierekening

[Lilian Marijnissen]

Afgelopen dagen zagen we Sybrand Buma en Gert-Jan Segers in de media vertellen dat ze zich zorgen maken om de stijgende energierekening van huishoudens. Het is natuurlijk wrang dat dit kabinet de grote vervuilers, zoals Shell, ontziet, terwijl de energierekening van mensen wel omhoog gaat. De SP stelt voor om de energierekening van huishoudens te verlagen. Dit kan door nu 1 miljard in te zetten van het geld dat het kabinet overhoudt.

Daarover wordt woensdag in het debat over de Najaarsnota gesproken. SP-fractieleider Marijnissen: 'Geen woorden maar daden. Deze week kunnen Buma en Segers laten zien wat hun mooie woorden over de energierekening waard zijn.

Foto: SP

De SP stelt voor om iedereen met een inkomen tot €75.000 te compenseren voor de stijgende energierekening: alle eenpersoonshuishoudens €100 en alle meerpersoonshuishoudens €150.
Marijnissen: 'Laten we er samen voor kiezen om de grote vervuilers voor hun uitstoot te laten betalen via een eerlijke CO2-belasting. Is dat niet veel rechtvaardiger dan huishoudens op te zadelen met een enorme energierekening? Maar zo lang het kabinet weigert om de echte vervuilers te laten betalen, moeten we minimaal ervoor zorgen dat de energierekening van huishoudens niet nog verder stijgt.

Wij van SP Moerdijk zijn het hier van harte mee eens!

Het is tijd voor rechtvaardigheid! Ben je nog geen vriend voor rechtvaardigheid? Sluit je dan nu aan!