Verslag zorg demonstratie 8 november 2014

13 november 2014

Verslag zorg demonstratie 8 november 2014

De bus in Breda, geregeld door de vakbond, vertrok precies op tijd om naar Den Haag te gaan. De reis ging voorspoedig en we kwamen mooi op tijd aan tegen 12.15 uur. Daar stond een grote tent klaar om ons een goed welkom te heten met een overvloed aan koffie, thee, broodjes, water en vooral gadgets! De lady-speaker was Lilian Marijnissen (jawel de dochter van). Het weer speelde ook goed mee en de sfeer was  zoals we gewend waren: gemoedelijk en saamhorig. Diverse sprekers kregen het woord alsmede T. Heerts, de voorzitter van de FNV. Er is ook een videoboodschap opgenomen van ons allemaal. Tegen 15.30 uur zijn we naar het Malieveld gaan lopen, langs de Hofvijver. Heb regelmatig met aanwezige politie gesproken en die vonden het ook een goed georganiseerde actie met rustig maar wel duidelijk aanwezige actievoerders. Dat was natuurlijk de bedoeling van deze dag. Duidelijk laten merken dat we tegen de plannen van het kabinet zijn!

Om 16.30 zijn we weer aan de terugreis begonnen, en ook in de bus was er goed voor ons gezorgd.

Al met al een demonstratie waar we trots op mogen zijn en waar zelfs ook kinderen rustig aan mee deden. Dit was weer eens iets anders dan Brussel. Wat de invloed op de besluitvorming is weten we nog niet. Een plan tot verdere actie ligt er wel.

Frans van de Hout.