BOA's in lantaarnpalen

29 augustus 2012

BOA's in lantaarnpalen

Bord ophangen
Burgemeester Jac Klijs heeft vandaag besloten dat de verwijderde borden allemaal terug worden gehangen door de BOA's. Hij zei o.a.
" Als alles moet worden verwijderd dat boven ooghoogte hangt, dan kunnen wij heel Nederland wel gaan slopen "

Kortom, een verstandig en wijs besluit van hem waar wij blij mee zijn. Hij vond het een curieuze afweging van de ambtenaren die nooit had mogen plaatsvinden. De betrokken BOA is hier ernstig over onderhouden en wij denken niet dat dit nog eens zal gebeuren, zeker niet door hem. Het op eigen houtje versturen van een brief door een BOA is tegen alle regels in, daartoe zijn alleen de afdelingshoofden bevoegd.

Nadien is de voorzitter gebeld door iemand van Handhaving die meedeelde dat wij de borden terugkregen. Waarna de voorzitter zei "ik dacht het niet want volgens de burgemeester moeten jullie die op gaan hangen" waarop hij omdraaide als een blad in de herfstwind. Toen vroeg hij of er dan iemand mee kon gaan om aan te vertellen op aan te vertellen waarom en op welke plaatsen die verkeersonveilig zouden zijn. Die vlieger ging natuurlijk ook niet op, waarna hij zei dat men niet meer wist waar de borden hingen en of er iemand was om dat uit te leggen. Morgenochtend om 10.00 uur wordt ons plakploeglid Thijs opgehaald met het BOA-wagentje en gaat dan aanwijzen waar de borden moeten komen hangen. Het ophangen gaan de BOA's zelf doen, en zo hoort het ook.
th

U hoeft dus niet te bellen met de gemeente omdat SP borden door ambtenaren worden opgehangen en uit het bekende groene BOA wagentje worden gehaald. De afspraak bij de politie om aangifte te doen is afgezegd, in die tijd kunnen die harde werkers beter een extra bakje koffie pakken.

Pup Pup

BN/DeStem 31 augustus 2013

Verwijderde SP-borden terug aan lantaarnpaa

Thijs Neelen van de SP en Arie de Wit van de gemeente gingen samen op pad met een hoogwerker. De mannen hadden aan één dag niet genoeg om de vijftig tot zestig borden weer op te hangen en maken de klus vrijdag af.

De borden werden eerder deze week op last van buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) Peter Soeters verwijderd. Ze zouden 'extreem hoog' hangen waardoor weggebruikers omhoog moesten kijken om de tekst te lezen. Dat zou de verkeersveiligheid in gevaar brengen. 'Onzin' oordeelde de SP en ook burgemeester Jac Klijs vond de afweging 'curieus'. De platen moesten terug.