Actie Armoede Werkt Niet: goed geslaagd in Fijnaart

4 september 2011

Actie Armoede Werkt Niet: goed geslaagd in Fijnaart

De SP-kraam werd tijdens de braderie op de Fendertse Week druk bezocht. Bij de start omstreeks 10 uur was het aardig weer, wel bewolkt maar goed te doen. De standhouders waren optimistisch en rekenden op veel bezoekers.

Bijgewerkt 4 sept.
Slinger Het begin van de dag

De aanloop was goed en na korte tijd konden wij al een slinger met 30 getekende werkhandschoenen ophangen.
Bijna iedereen die wij vroegen om mee te doen was bereid om te tekenen. Dat is erg leuk aan het begin van de dag vooral omdat je tevoren niet kunt weten hoe mensen reageren op zo'n verzoek. De reacties waren overdonderend en hartverwarmend, de mensen die bij het WVS werken kregen veel meer respect dan alle leden van het a-sociale afbraakkabinet Rutte en consorten ooit in hun leven bij elkaar kunnen sprokkelen.

Regen

Minder leuk was dat de regen na anderhalf uur spelbreker werd waardoor er weinig mensen kwamen. Dat is vooral jammer voor de mensen die gehoopt hadden iets te kunnen verdienen. Het is ook wel leuk om altijd te kunnen zeggen dat het bij de SP geen cent kost en dat wij altijd wel wat weg hebben te geven. van de overige politiek partijen was niets te zien, die komen alleen als er verkiezingen zijn. De mensen rekenen er op dat wij er zijn, en dat proberen wij vol te houden.

De buren De buren

Het weer was na tweeën wat beter geworden, tussen de buien door was het een half uurtje of zo droog. Wij bleven veel bezoekers trekken. Bij de leuke buren waren er helaas meer kijkers dan kopers. Zij hielden de moed erin door samen met ons een polonaise te doen op de tonen van een lopend muziekske. Door de grote aanloop bij onze kraam waren rond een uur of drie de aanwezige 300 handschoenen allemaal getekend en ook de sponsjes waren verdwenen. Toen moesten wij - volledig uitverkocht - de tent sluiten. Het was een leuke hartverwarmende dag die wij hopen volgende week in Zevenbergen te kunnen herhalen.

Zev 2011
UITVERKOCHT!
De weergoden waren goedgemutst en het was ook in Zevenbergen lekker druk. Om drie uur waren wij weer uitverkocht! Alle 800 handschoenen zijn voorzien van een handtekening en komen later in het jaar op het Binnenhof te hangen.

polonaisePolonaise op de dijk