VROM geld voor Zevenbergen-Noord

3 april 2009

VROM geld voor Zevenbergen-Noord

Uit het vandaag verschenen nieuwsbericht van VROM blijkt dat er direct geld vrij komt voor het opknappen van bedrijventerreinen en het herontwikkelen van verouderde binnenstedelijke gebieden tot aantrekkelijke locaties voor wonen, werken en recreƫren. In totaal gaat het om 14 projecten in alle delen van het land, waarbij de schop snel de grond in kan.

De ontwikkeling van Zevenbergen Noord door betere benutting bestaande ruimte op het bedrijventerrein en investeringen in leefomgeving, milieu en leefbaarheid

Is een van de op die lijst voorkomende projecten, waarover wij vandaag een aantal vragen hebben gesteld aan B&W van Moerdijk.

1. Ervan uitgaande dat uw college exact weet wat het college heeft ingediend of verzocht aan VROM willen wij graag weten welke onderdelen van het plan Zevenbergen-Noord hieronder vallen.

2. Voor zover ons bekend lopen er nog bezwaren tegen (onderdelen van) dat project; wij verzoeken u vriendelijk om de juiste stand van zaken hiervan openbaar te willen maken.

3. Zijn er al berekeningen uitgevoerd, en zo ja voor welke variant(en)

4. Wanneer is e.e.a. gereed voor aanbesteding?j

5. Rijk, Provincie en Gemeente dragen alle drie evenveel bij voor de financiering, is een voorwaarde voor de uitvoering van die plannen. Op grond hiervan willen wij graag weten op welke manier, cq waaruit, uw college dat wil gaan betalen?

6. Gezien de uitspraak van een ambtenaar in functie (dhr. U. Uiterwijk) dat hij liever niet ziet dat Caldic naar de chemiecluster op industrieterrein Moerdijk wordt verplaatst, vragen wij u of erover wordt gedacht genoemde bedrijven uit te kopen zonder herbouwplicht?

In afwachting van een schriftelijk en volledig onderbouwd antwoord op alle in deze brief gestelde vragen binnen de met elkaar afgesproken termijn, verblijf ik namens de SP fractie met een vriendelijke groet,

Chris Verschuuren, fractievoorzitter