Bankjes terug

23 september 2008

Bankjes terug

De vaste groep van gebruikers van de bankjes bij het "Praathuis" in Zevenbergen heeft een verzoek opgesteld waarin zij de raad vragen om het verplaatste bankje weer terug te zetten. Dit verzoek is, vergezeld van twee pagina's met handtekeningen van de omliggende bedrijven en bewoners, vanmiddag overhandigd aan burgemeester Wim Denie. Hij zou ervoor zorgen dat het verzoek zo snel mogelijk op de agenda komt van de gemeenteraad.

De gebruikers schreven het volgende:

Geachte dames en heren,

Vorig jaar werden wij verrast door RTL4 met een tweetal houten bankjes met rugleuning die op een zonnige zaterdag onder toezicht van VVD wethouder Louis Koevoets op de daarvoor bestemde plaats werden neergezet. De bankjes kwamen zo dicht naast elkaar als mogelijk was en wij waren daar erg tevreden over.

Begin april werd door een vrachtauto een bankje licht beschadigd, maar dat was na enkele dagen al gerepareerd en heeft na die reparatie nog wekenlang in de gemeenteloods staan wachten voor het teruggezet werd. Eindelijk werd op vrijdag 6 juni 2008 dat bankje geplaatst, maar niet op de plek waar het had gestaan en waar betonblokken met bouten in de straat waren aangebracht. Het werd tot onze grote verbazing en zonder enig overleg of een vraag aan de vaste gebruikers ongeveer 5 meter van het andere bankje neergezet. Waarmee twee mensen van een aannemer bijna een hele dag bezig zijn geweest.

Wij hebben hierover direct ons beklag gedaan op het gemeentehuis en dat enkele malen opnieuw gedaan, maar nooit kregen wij de wethouder te spreken. Ook heeft de SP hierover drie brieven aan B&W gestuurd waarop een laatste antwoord kwam dat door wethouder M. de Wit was ondertekend. Hierin stond dat de zaak was afgedaan en er niet meer op teruggekomen zou worden. Er werd in elke brief van de gemeente ook geschreven dat er overleg was geweest met de gebruikers van de seniorenbankjes, maar dat is er helemaal nooit geweest.

Daarom verzoeken wij vriendelijk aan u als gemeenteraad om B & W opdracht te geven om zo snel mogelijk het verplaatste bankje op de oude plaats terug te zetten. Wij zouden dat heel fijn vinden want bij de twee genoemde wethouders en de heer Hoonig (of zoiets) komen wij geen stap verder.

Met de vriendelijke groeten van de gebruikers van de seniorenbankjes en enkele omwonenden.