Veilig speeltuintje?

26 juli 2008

Veilig speeltuintje?

Op de door ons gestelde vragen over het nieuwe speeltuintje in de Vlinderbuurt hebben wij al snel antwoord gekregen van B&W. Onze vragen vind u HIER

Het college schrijft dat de speeltuin voldoet aan de wettelijke normen omdat die meer dan 10 meter van het water ligt. Als afscheiding is een bomenrij geplaatst en staan er ook enkele bankjes. De vijver bij de speeltuin omheinen geeft een schijnveiligheid omdat die vijver ook elders niet is omheind. Zij wijzen ons erop dat vooral de ouders van jonge kinderen een belangrijke rol spelen in de veiligheid.

Het nieuwe klimtoestel is bestemd voor kinderen vanaf 6 jaar, de andere zijn ook bedoeld voor jongere kinderen en de keuze hiervoor is in overleg met de dorpsraad tot stand gekomen. Het college zal geen omheining plaatsen en ook schrijft het college dat de dorpsraad geen hek wil. Waarna wordt geeindigd met de opmerking dat het college de discussie als gesloten beschouwt.

Een veilige speelomgeving is volgens ons toch iets anders.....