Bankjes nationaal bekend

28 juni 2008

Bankjes nationaal bekend

In het pas verschenen rapport van Movisie: "Hangouderen en de kwaliteit van de publieke ruimte" staan interviews met Zevenbergse ouderen over de strijd met de gemeente Moerdijk over nieuwe bankjes. B&W hebben er weer iets bij om trots op te zijn: het getreiter van de Zevenbergse ouderen door dat college wordt nu echt overal bekend, vooral in het welzijns- en ouderenwerk.

Er staat niets in dat rapport wat werd opgeschreven door mensen die niet achter een bureau uitkomen. De onderzoekers zijn overal zelf naar toe gegaan om met de mensen te praten. Dat is heel wat anders dan VVD-wethouder Koevoets, want die was er niet voor onze Zevenbergse ouderen toen die meerdere malen in het gemeentehuis naar hem vroegen.

Het zal ons benieuwen of de wethouders - vooral de in Standdaarbuiten wereldberoemde Louis Koevoets - nu nog doorgaan met grote bossen veren in hun eigen achterwerk te stoppen. Wij raden hem en alle leidinggevende ambtenaren aan om dit boek eens goed te lezen. Dan komen zij misschien tot inkeer en wordt de scheiding tussen de bankjes ongedaan gemaakt.

Vanaf pagina 18 tot pagina 44 staan interviews waaruit duidelijk wordt wat in opdracht van VVD-wethouder Koevoets deze mensen werd aangedaan. Blij zult u er niet van worden, maar het geeft precies aan hoever hij af staat van de werkelijkheid. Of hoever hij zich verheven voelt boven respect verdienende ouderen. Het is maar hoe je het bekjkt.

Het rapport " Hangouderen en de kwaliteit van de openbare ruimte " kunt u HIER gratis lezen en downloaden.