SP START BUURTONDERZOEK

9 juli 2017

SP START BUURTONDERZOEK

Foto: SP

Op zaterdag 8 juli j.l. zijn we gestart met een buurtonderzoek in het oude gedeelte van de wijk Torenveld in Zevenbergen, we zijn begonnen in de van Strijenstraat.  Graag willen we weten wat er onder de mensen leeft op het gebied van wonen, zorg en inkomen. Verder zijn we benieuwd naar hoe de mensen hun buurt ervaren.  De problemen die de mensen hierbij hebben  vermelden we naar de juiste instantie en  we zoeken samen naar een oplossing.

Op deze zaterdagochtend waren veel mensen niet thuis of deden niet open (jammer) . Maar bij wie wel opendeed werden we verzocht om binnen te komen en het werden uitgebreide gesprekken waarbij de mensen blij waren hun verhaal te kunnen doen. We danken daarom deze mensen voor hun gestelde vertrouwen in ons.

Door deze gesprekken hebben we al een eerste blik gekregen op de bewoners en de structuur van deze wijk.  De problemen die we nu gehoord hebben op het gebied van eenzaamheid en thuiszorg gaan we eerst individueel aanpakken.  Na verder buurtonderzoek kunnen we inventariseren of deze problemen zich grootschaliger voordoen en is een groter plan van aanpak nodig. Ook het onderhoud en de toestand van de verouderde huurwoningen heeft onze aandacht.

Het was voor ons een hele zinvolle ochtend

Ook andere wijken zullen volgen, mocht er iets spelen in uw wijk, laat het dan ons even weten op: tomatenbus@gmail.com.

Michel Reniers en Annemiek Krijnen