SP stelt vragen over kwijtschelding gemeentelijke belastingen

17 november 2014

SP stelt vragen over kwijtschelding gemeentelijke belastingen

ZEVENBERGEN - De SP-fractie in de Moerdijkse gemeenteraad vindt het onaanvaardbaar dat mensen die om kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen vragen, maandenlang moeten wachten voor de Belastingsamenwerking West-Brabant antwoord geeft.

SP-raadslid Remco Luhrman heeft er vragen over gesteld aan de directeur van de Belastingsamenwerking BWB. Luhrman: 'Voor de mensen die het aangaat is dat een erg lange tijd van onzekerheid en dat kan je naar ons idee echt niet maken als je het armoedebeleid goed uit wil voeren.' Nu blijkt dat de BWB de aanvragen voor kwijtschelding heeft uitbesteed aan een derde.

Toen Luhrman dat hoorde reageerde hij onthutst: 'Hoe zit het dan met de privacy van onze inwoners?'

In de brief aan de BWB-directeur vraagt Luhrman om een antwoord. Ook vraagt hij: 'Is er afgesproken dat dit bedrijf de gegevens niet zelf meer mag hebben na afronding van de werkzaamheden?' en 'Beseft u dat de groep die een beroep doet op kwijtschelding een kwetsbare groep is voor wie elke cent mee telt?'