Busje komt zo....

16 december 2009

Busje komt zo....

Twee dagdelen per week moet een groep mensen met een bijstandsuitkering verplicht gaan sporten in Oosterhout. Volgens B&W zouden die mensen door dat sporten sneller aan werk en uit de bijstand kunnen komen.

Wij geloven daar niet erg in en willen graag weten van B&W hoeveel mensen daar aan hebben deelgenomen, en hoeveel er daardoor uit de bijstand zijn gekomen. Ook hebben wij een aantal zaken gevonden die volgens ons in strijd zijn met de privacywet en/of met de medische geheimhoudingsplicht. Het busje rijdt nog elke week met een aantal mensen naar Oosterhout, en dat wordt ook nog eens volledig betaald uit gemeenschapsgeld.

In het begin van 2009 hebben wij al voor enkele mensen die volkomen onterecht daaraan deel moesten nemen, via de rechter vrijstelling gekregen. Toen bleek al dat er niet goed over was nagedacht, kennelijk is dat na al die tijd nog niet echt doorgedrongen tot de personen die tegen een riante vergoeding op een pluche troon mogen zitten.

Vandaag hebben wij daarover vragen gesteld, die u kunt lezen door te klikken op de link onder dit bericht.