Stuur Tihange met pensioen: 23 december protestmars naar ABP

2 december 2017

Stuur Tihange met pensioen: 23 december protestmars naar ABP

Foto: SP

Op zaterdag 23 december organiseert de Stuur Tihange met pensioen-coalitie een protestmars naar het ABP in Heerlen. Nederlandse pensioenfondsen hebben een kwart miljard geïnvesteerd in de eigenaar van de overjarige kerncentrale Tihange. Het ABP is de grootste en heeft 116 miljoen euro aan pensioengeld in Engie geïnvesteerd.

SP-Kamerlid Sandra Beckerman: 'Veel gemeenten, de provincie en zelfs de Tweede Kamer hebben zich al uit voor sluiting van deze Belgische rommelreactoren uitgesproken. Dat het pensioengeld van Nederlanders wordt geïnvesteerd in een bedrijf dat dezelfde Nederlanders opzadelt met het risico van rommelreactoren is bizar en onaanvaardbaar.'

Foto: SP

SP-voorzitter Ron Meyer: 'De veiligheid van onze dorpen, steden en kinderen mag niet meer op het spel gezet worden. Al helemaal niet met ons eigen pensioengeld.'

In de tussentijd kun je jouw eigen pensioenfonds een bericht sturen via: www.stuurtihangemetpensioen.nl

De Stuur Tihange met pensioen-coalitie is een initiatief van de SP en wordt gesteund door WISE en Tihange-actievoerders.