Kandidaatstelling regiovertegenwoordiger West-Brabant

11 oktober 2017

Kandidaatstelling regiovertegenwoordiger West-Brabant

Regiovertegenwoordiger, wat is dat?

Als regiovertegenwoordiger ben je de schakel tussen de regionale afdelingen in Noord-Brabant West en de landelijke partij. Een regiovertegenwoordiger is een sparringpartner van de afdelingsvoorzitters in deze regio en de fractievoorzitter in de Provinciale Staten. Aan de andere kant is de regiovertegenwoordiger lid van het Partijbestuur en als zodanig de oren en ogen van het partijbestuur.

Een regiovertegenwoordiger is een enthousiast persoon die goed zelfstandig kan werken. Hij of zij voelt zich erg betrokken bij de SP en heeft visie, ambitie, lef, politiek inzicht en doorzettingsvermogen. Bij voorkeur ben je voorzitter of organisatiesecretaris van een afdeling geweest, maar in ieder geval ben je meerdere jaren actief als bestuurder in een afdeling. Je hebt gevoel voor organisatie, je kunt processen bewaken, goed met mensen omgaan, hoofdzaken van bijzaken onderscheiden en prioriteiten stellen.

Regiovertegenwoordiger is een functie die je in principe naast je normale werk moet kunnen verrichten. Het is wel één van de belangrijkste vrijwilligersfuncties binnen onze partij, dus het zou goed zijn als je minimaal 8 uur per week voor dit werk vrij zou kunnen maken. De telefoon is een belangrijk werkinstrument, hoewel niets gaat boven het persoonlijk bezoeken van de afdelingen!

De procedure

De sluitingstermijn voor de functie van regiovertegenwoordiger is op 1 november 23.59 uur. Op het regio-overleg van 10 november zal de regio een voordracht doen. Uiteindelijk zal op de regioconferentie van 2 december een definitieve keus gemaakt worden. Kandidaten kunnen zich melden bij Hugo Polderman, hpolderman@tomaatnet.nl.

De regioconferentie

Op de regioconferentie worden zowel de door het regio-overleg voorgedragen kandidaat, als mogelijke kandidaten die zichzelf melden, aan de leden gepresenteerd. De afgevaardigden van de afdelingen uit onze regio zullen dan stemmen op de kandidaten.