Vragen over legesvoordeel Ontwikkelcombinatie Bosselaar-Zuid

14 juli 2015

Vragen over legesvoordeel Ontwikkelcombinatie Bosselaar-Zuid

Kop: Op 3 juli berichtte BN/De Stem over een schenking aan de Ontwikkelcombinatie Bosselaar-Zuid. Dit vanwege een nieuwe bouwaanvraag in verband met verkaveling van percelen. De SP raadsfractie heeft hierover vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders.

Bericht: Voor veel diensten van de gemeente betaalt u leges. Dit zijn door de gemeenteraad vastgestelde tarieven voor bijvoorbeeld een identiteitskaart of voor het verlenen van een vergunning. Niemand krijgt hierop korting tenminste als dat niet expliciet door de gemeenteraad is vastgesteld. En de regel daarbij is dat een korting voor hetzelfde geval ook hetzelfde gegeven wordt en dus van algemene strekking is.

In dit geval lijkt daar van te zijn afgeweken door het college. De gemeente loopt daardoor volgens het bericht van de krant zo’n 40.000 euro mis. Wij hebben over het voordeel dat hierbij is gegeven  vragen gesteld. Waarbij we het college als tot slot ook vragen of zij ook een kwijtschelding willen verlenen voor lage inkomens als het gaat om het verkrijgen van een identiteitskaart. Lees hier voor alle vragen.