maak einde aan a - sociale huurstijging

4 maart 2015

maak einde aan a - sociale huurstijging

Meldpunt Huur te Duur

SP Moerdijk sluit zich aan bij het landelijke meldpunt "Huur te duur". Hier kunnen huurders de steeds verder stijgende huurprijs van hun woning doorgeven. Meer en meer mensen hebben grote moeite maandelijks de huur te kunnen betalen. Ten gevolge van de door dit VVD/PvdA - kabinet ingevoerde verhuurders heffing, stegen ook in Moerdijk de afgelopen jaren de huren flink. SP - fractievoorzitter Bennie Blom: “Voor een gemiddelde sociale huurwoning moet ook in onze gemeente 11% meer betaald worden dan twee jaar terug!”

Woningbouwverenigingen hoeven de door Den Haag opgelegde verhuurders heffing niet door te rekenen, Maar woningbouwverenigingen zoals Brabantse Waard doen dit wel.

Een enorme stijging voor mensen die het veelal toch al niet veel te besteden hebben! “Het kabinet weigert deze geluiden serieus te nemen. Steeds meer mensen kunnen gewoonweg de huur niet meer opbrengen, en worden hun huis uitgezet.

Daarom roepen wij alle huurders voor wie de huur te duur is op dit te melden,” zegt de SP fractievoorzitter. “Met de verhalen van huurders kunnen we landelijk en in Moerdijk de strijd aangaan voor betaalbare huurwoningen.”

Klik https://vragen.sp.nl/index.php/558329/lang-nl om naar het meldpunt te gaan.