Het sloopcollege

5 januari 2012

Het sloopcollege

Puinhoop
In de raadsvergadering had Bennie Blom al gezegd dat er een pand stond in de Stoofstraat dat enig historisch belang had. In de algemene beschouwingen heeft hij gevraagd om beter na te denken over duurzaamheid en effectief omgaan met bestaande woningen, bedrijven en gronden.

Dit college zien wij als een sloopcollege terwijl ze zichzelf wellicht zien als een bouwcollege. De motivatie om te slopen is altijd dat de matige bouwkundige constructie te wensen overlaat. Dat zien we zowel in de voorgenomen sloop van Het Kompas in Zevenbergen als ook bij de Antoniusschool in Standdaarbuiten. De grote leegstand die er momenteel bij bedrijfsgebouwen is moet stof zijn tot nadenken. Effectiever gebruik van ruimte en bestaande gebouwen is een uitdaging voor dit college. Wat ons betreft valt ook het plan Logistiek Park Moerdijk onder deze noemer als het gaat om de mogelijkheden die er nog zijn op het huidige industrieterrein.

Lees HIER meer over sloop van historische panden