Is Onafhankelijk Moerdijk de weg kwijt??

11 maart 2011

Is Onafhankelijk Moerdijk de weg kwijt??

Onafhankelijk Moerdijk heeft samen met ons en de ChristenUnie steeds zij aan zij gestaan in de strijd tegen de aanleg van het LPM, dat ons op een rotmanier door de strot is gewrongen door Rijk, Provincie en het vorige college van B&W. Nu die partij twee wethouders heeft lijkt het er verrekt veel op dat OM wethouder Cors Punt uit Klundert volledig achter de aanleg is gaan staan.

Uit het onderstaande artikel in BN/DeStem kunnen wij niets anders concluderen. Met andere woorden: hij pleegt verraad aan de "principes" van zijn eigen partij. Maar vooral de Moerdijkse burgers zijn bedrogen en voorgelogen. In plaats van de aanleg zolang mogelijk tegen te houden of te traineren, gaat hij zich warm maken voor de aanleg van dit totaal overbodige, lucht en milieuvervuilende industrieterrein. Waardoor de levensverwachting van West-Brabanders nog korter zal worden en dat is nu al de kortste van Nederland. Als een SP wethouder of raadslid zoiets zou doen kan die erop rekenen dat hij/zij snel uit de partij zal worden gezet, want principes en jarenlange strijd verloochen je niet voor een pluche wethouderszetel. Wellicht wil hij als man niet onder doen voor vml. GroenLinks wethouder Wil Vissers, die als vrouw vorig jaar haar kiezers als een baksteen liet vallen. Als Punt meer macho wil zijn dan Vissers zal hij toch iets beters moeten verzinnen.