"Geen aanleg LPM"

26 september 2010

"Geen aanleg LPM"

"Partijen op één lijn" kopte BN/DeStem afgelopen zaterdag. Dat is niet zo want de SP is en blijft tegen de aanleg van het LPM.

Wij respecteren een genomen raadsbesluit omdat het een raadsbesluit is en niets meer of minder. Aan uitvoering van het totaal overbodige plan tot eeuwige vernietiging van een polderlandschap en aantasting van gezondheid en leefbaarheid van West-Brabanders door aanleg van het LPM zullen wij NOOIT meewerken. Het is is en blijft een onnodig prestigeproject dat enkel dient om het gezichtsverlies, dat een heleboel politieke hotemetoten hebben geleden toen Moerdijkse Hoek niet doorging, te verdoezelen.

In het krantenbericht staat dat alle partijen mee gaan doen en achter de aanleg staan Dat is een absulute leugen want SP Moerdijk zal nooit de aan de mensen van Moerdijk gedane belofte verbreken om te strijden tegen de aanleg van het LPM. Wij geloven nog steeds dat die aanleg niet door zal gaan, net zoals Moerdijkse Hoek. Elke gemeentebestuurder met een klein beetje gezond verstand zal het beetje geld dat er overblijft na de gigantische bezuinigingen door de centrale overheid niet in die bodemloze put gaan gooien. Degene die dat wel aandurft zou een verdere politieke carriere weleens op zijn of haar buik kunnen schrijven.