SP Stemmers Bedankt

13 juni 2010

SP Stemmers Bedankt

BESTE MOERDIJKSE SP STEMMERS:
HARTELIJK BEDANKT VOOR HET GROTE VERTROUWEN
DAT U DE SP HEEFT GESCHONKEN

SP Moerdijk heeft het goed gedaan met 12,9% van de stemmen. In W-Brabant was dat 12,6% en in de hele provincie Noord-Brabant 13,4%.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2003 haalden wij in Moerdijk 6,4 % van de stemmen, in 2006 was dat 19,7% en nu 12,9; dat is een gemiddelde van 13%! Als wij op 3 maart hetzelfde percentage stemmen (12,9% ) zouden hebben behaald waren wij met 3 volledige zetels in de gemeenteraad gekomen.

Toen wij voor het eerst deelnamen aan de raadsverkiezingen in de gemeente Moerdijk (2006) haalden wij met 10,1% twee zetels binnen. In 2010 haalden wij jammer genoeg maar één zetel met 7% van de stemmen. Wel vreemd als je weet dat GroenLinks met 8% twee, en de PvdA met 10% drie raadszetels kregen. Maar ja, zo zit de kieswet in elkaar en daar moeten wij het mee doen. WIJ liegen en bedriegen niet en wijken niet van onze koers af, zoals diverse partijen - soms zelfs op de dag na de verkiezingen - wel doen. En dat is iets dat mensen steeds beter gaan begrijpen, ook in Moerdijk, want onze score is best iets om trots op te zijn.