Mierenneukers

24 januari 2010

Mierenneukers

De Jeu de Boules vereniging in Fijnaart is al een paar jaar bezig om de baan te overkappen. Om tijdens het gooien droog te staan moet de overkapping ongeveer 3 m buiten de baan uitsteken. De vereniging met ongeveer 35 oudere leden wordt nodeloos het bos ingestuurd door de handhavers want de overkapping moet volgens die mierenneukers 's avonds worden ingeklapt omdat die strook grond bestemd is voor verkeer en verblijf.

Ik vraag mij af wat er rondrijdt en wie er woont of slaapt op dat stuk grond! Maar misschien hebben mollen, veldmuizen, pieren en wormen in Moerdijk wel een verblijfsvergunning nodig. Dat is best mogelijk want de handhavers verzinnen steeds meer regeltjes, die daarna door B&W worden goedgekeurd. De raad weet hier helemaal niets van, dat schijnt nog te mogen ook. Wie het weet mag het zeggen...... En dat verkeer rijdt natuurlijk over de snelweg voor konijnen en hazen tussen Molenstraat en Appelaarseweg!

VVD wethouder Louis Koevoets zei op 15 december dat door hem en GroenLinks wethouder Wil Vissers met het bestuur was gesproken. Dat dit gelogen was kwam snel uit na een telefoontje met het bestuur van de vereniging. (Liegen door het college gebeurt overigens zo dikwijls dat je er beter maar niks meer van kan geloven.) Op de ochtend van de raadsvergadering was oud-marktkoopman Louis wel zo slim om te praten met de verenigingsvoorzitter waarbij alleen mensen met echte kennis van zaken aanwezig waren. De mierenneukers van handhaving mochten niet eens binnenkomen. Waarna het voorstel tot afwijzing in de raad werd ingetrokken.

De regeltjes aanbidders moesten in het stof bijten, en dat zou veel meer moeten gebeuren. De handhaving op stomme regeltjes is hier veel te ver doorgeschoten. In plaats van aanvragers te helpen om tot een goede oplossing te komen, wordt er alleen maar gekeken naar de heilig verklaarde regeltjes. Het lijkt er verdacht veel op dat sommige handhavers een lekker (onderbuik)gevoel krijgen door het uitoefenen van hun macht en daar steeds meer van willen proeven.