Bla, bla, bla...

3 juli 2009

Bla, bla, bla...

Een hoog blablabla gehalte bij de ondertekening van de overeenkomst tot het vernietigen van 220 ha natuur in Moerdijk, die vanmorgen werd ondertekend door de dames Cramer (PvdA), van der Hoeven (CDA). May-Weggen (CDA) en de heer Denie (PvdA) Wat dacht u bijvoorbeeld van het mooie verhaal van mevrouw Cramer:

"Het gaat om een goede ruimtelijke inpassing en architectonische kwaliteit. Eenvoudige dozen langs de snelweg volstaan echt niet. Door deze afspraken komt er een volwaardig bedrijventerrein dat voldoet aan de eisen van de toekomst'. Het extra ruimtebeslag is beperkt: 150 ha netto in tegenstelling tot de 600 hectare bruto die oorspronkelijk in de Nota Ruimte stond. Ook wordt verrommeling in West-Brabant voorkomen door in plaats van meerdere kleine terreinen nu één groot terrein aan te leggen."

Dit verhaal over "milieuwinst" werd 25 juni in het gemeentehuis van Moerdijk verteld door CDA wethouder Grootenboer, en een dag later ook in het Provinciehuis door enkele commissieleden van de provinciale coalitie. Volgens ons is de uitkomst van het aanleggen van 220 ha. industrieterrein in een ongerept polderlandschap een milieuverlies van 220 ha. En dat verandert echt niet als je dat van een niet bestaand industrieterrein aftrekt, of dat nu 600 of 6000 ha. is.

Van iets wat niet bestaat valt niets af te trekken!

Dat weet iedereen die kan rekenen , maar misschien hoeft dat niet voor iemand van het landelijke of provinciale bestuur. Hieronder kunt u het hele propagandaverhaal nog eens nalezen..