Vertrouwelijke stukken?

16 juni 2009

Vertrouwelijke stukken?

Caldic is voor 51 miljoen uitgekocht door de provincie, heel wat meer dus dan het ooit door CDA-wethouder Grootenboer genoemde bedrag van hooguit 30 miljoen. Ook wordt het niet schoon opgeleverd; wel zonder gebouwen en met sterk verontreinigde grond. En dat reinigen gaat ook nog heel wat geld kosten. Dat staat allemaal in VERTROUWELIJKE stukken die de raadsleden alleen mogen lezen in een beveiligde kamer in het gemeentehuis

Wij vinden het belachelijk om de gemeenteraadsleden van Moerdijk te verplichten uren door te brengen in het gemeentehuis om stukken te lezen die gewoon openbaar op het Internet te vinden zijn. Wij trekken ons niets aan van die vertrouwelijkheid die werd opgelegd door B&W van Moerdijk.

Volgens ons is dat alleen maar gedaan om het werk van de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers zo moeilijk mogelijk te maken. U kunt die stukken gewoon downloaden en op uw eigen PC bewaren. .

Vandaag, dinsdag 16 juni, zijn alle stukken door de provincie verplaatst, iets waar wij achter zijn gekomen door een tip van een SBBM lid, waarvoor dank.

Alles wordt nu in Ruimte en Milieu op 19 juni behandeld in plaats van in EMG op vrijdag 26 juni, één dag na behandeling in de gemeentelijke commissie Bestuur en Middelen.

De officiële verklaring van de Provinciale griffie hiervoor is dat gedeputeerde Rüpp dat dossier heeft overgenomen van de vertrokken gedeputeerde Moons. En omdat Rüpp na de 19e op vakantie is heeft men ervoor gekozen om deze stukken a.s. vrijdag bij Ruimte en Milieu te agenderen.

Dit komt B&W van Moerdijk wel erg goed uit. In de provincie is immers een ruime meerderheid voor aanleg van dat LPM en die cie zal hoogstwaarschijnlijk wel adviseren om ermee te beginnen. En dan zal het befaamde CDA-VVD wethouderskoppel Grootenboer-Koevoets echt niet nalaten om daarnaar te verwijzen op 25 juni in de cie Bestuur en Middelen van Moerdijk.

Wij beginnen maar even met de gewijzigde agenda van die commissie:

Gewijzigde Agenda cie Ruimte en Milieu 19-06-2009

Bestuursovereenkomst gebiedsontwikkeling Moerdijk