De aanhouder wint

22 oktober 2008

De aanhouder wint

Gisteravond kwam de brief van de senioren over het terugzetten van het zonder enige inspraak verplaatsen van een bankje bij het zgn."Praathuis" in Zevenbergen in de raadscommissie aan de orde. Behalve Cees Huissoon van Onafhankelijk Moerdijk waren alle partijen het erover eens dat aan deze zaak snel een einde moest komen.

Die kwam met een onwaar verhaal op de proppen en dat is hem direct verteld door Chris die gisteravond Eddy verving. De heren Blom en Beljaars van de senioren zaten op de tribune en die kregen het zo kwaad toen VVD-wethouder Louis Koevoets de hele zaak zat te verdraaien dat zij hem toeriepen dat hij een leugenaar was. Dat liegen klopte wel, want wat Koevoets uit zijn dikke duim wist te zuigen om zijn eigen fouten te verdoezelen was niet niks. Ook toen de commissie met grote meerderheid de wens uitsprak dat er een einde aan dat gesol met onze ouderen moest komen, veranderde hij niet van mening.

Commissievoorzitter Hans Moerland was de senioren ter wille en laste een pauze in waardoor zij met Koevoets konden praten. Maar ook toen gaf hij niet toe en bleef erbij dat hij alles in een brief zou zetten enz. enz.
Maar de wonderen zijn de wereld niet uit want vanmiddag stonden beide bankjes weer lekker dicht naast elkaar, zoals u kunt zien op bovenstaande foto.
Nu kunnen de senioren weer gewoon rustig met elkaar praten en hoeven meer hard te kwééken.
Wij hebben bewondering voor het uithoudingsvermogen van de senioren, die maandenlang telkens opnieuw naar het gemeentehuis gingen om met de - nooit tijd hebbende - wethouder in gesprek te komen.
Mannen, bedankt.