12 miljoen voor Caldic

29 oktober 2008

12 miljoen voor Caldic

Volgens BN/DeStem heeft het Rijk 12 miljoen toegezegd voor het verplaatsen van Caldic, maar dat is niet genoeg want een bedrijf met een geschatte waarde tussen 60 en 100 miljoen gaat daar heus niet voor weg. Het is duidelijk dat de grote propagandamachine weer is opgestart, net zoals bij Moerdijkse Hoek. Er zullen steeds meer van die mooie berichten verschijnen in de media en ook komt er binnenkort een fraai - en duur - gekleurd blad uit.

Het is wel opmerkelijk dat B&W propaganda gaan maken voor een zaak waarover de burgers geen moer te vertellen krijgen. Immers, de coalitiepartijen CDA, PvdA, VVD en GroenLinks willen tot en met vandaag de burgers van Moerdijk niet de mogelijkheid geven om over dat project via een Referendum hun mening te geven.
Wel erg vreemd als je te pas en te onpas roept dat de burgers in Moerdijk volop inspraak krijgen en je stemt tweemaal tegen een Referendumvoorstel. Het lijkt er sterk op dat de burgers alleen maar iets mogen zeggen over hondenpoepbakken en hangplekken. Die vier raadsfracties geloven volgens ons echt dat zij weten wat de Moerdijkse bevolking wil en dat het enkel aan de gemeenteraad is om hierover te besluiten ZONDER alle burgers d emogelijhied tot echte inspraak te geven.
ChristenUnie, Onafhankelijk Moerdijk en de SP geven graag burgers het recht bij deze grootste beslissing uit de geschiedenis van Moerdijk hun mening te geven op de meest democratische manier die wij kennen en wel in het stemhokje. Welke partijen zijn echt democratisch bezig denkt u zelf?