Werk in uitvoering

1 september 2008

Werk in uitvoering

Een aantal werken aan wegen en rioleringen zullen volgens de afdeling wegen van de gemeente Moerdijk worden uitgevoerd zoals het erbij staat omschreven. Voor de herbestrating van de Vrouwe Jacobstraat en de drainage van de Frederik Hendrikstraat in Fijnaart hebben wij hard en lang moeten strijden, maar het gaat nu toch echt gebeuren.

De aanleg van drainage in de Frederik Hendrikstraat in Fijnaart heeft lang op zich laten wachten, maar volgens gemeentelijk opzichter Hans van Merrienboer wordt het vandaag of morgen aanbesteed. In ieder geval zal het nog dit jaar helemaal klaar moeten zijn. In Helwijk is het een succes geworden, wij hopen dat volgend jaar ook te kunnen zeggen over deze klus.

Voor de door ons lang en hard bevochten herbestrating van de Vrouwe Jacobstraat wordt nu geschreven aan de laatste pagina’s van de werkomschrijving waarbij ook een oplossing komt voor de onoverzichtelijke kruising met De Oude Veiling. Gedacht wordt aan het instellen van eenrichtingsverkeer. Ook dit werk moet in principe worden opgeleverd voor 31 december 2008.

De Oude Heijningsedijk zal dit jaar nog een nieuw wegdek krijgen. Enige overlast voor de bewoners is hierbij niet uit te sluiten maar zal tot het minimale worden beperkt. Dit werk wordt binnenkort aanbesteed en kort daarna zal worden begonnen met het vervangen van het wasbord door een mooie vlakke weg.

De slechte fietspaden van de Appelaarsedijk met honderden scheuren en bulten zijn in kaart gebracht. Heijmans Wegenbouw zal dit op basis van het met hem afgesloten onderhoudscontract voor 10 jaar nu toch echt in orde moeten brengen. De besprekingen hierover zijn gaande, maar ook hier is het de bedoeling het binnen enkele maanden voor elkaar te hebben.