Fout bestuur

25 september 2008

Fout bestuur

Er is gisteren in Geertruidenberg een stuk getekend door Peter van der Velden, burgemeester van Breda en Paul Rüpp, gedeputeerde van Noord-Brabant over het beschikbaar stellen van maar liefst 700 miljoen euro uit de meerjarenbegrotingen van19 gemeenten en de provincie. Dat is volgens ons een zaak van onbehoorlijk bestuur want over geldzaken beslissen de gemeenteraden en Provinciale Staten. Fout bestuur van een ongekend hoog gehalte!

Die ondertekening heeft dan ook geen enkele rechtskracht en wij zien dat alleen als een machtsmiddel om bv. Moerdijk het Logistiek Park door de strot te duwen en meer van dat fraais. Het wordt de allerhoogste tijd om deze niet gekozen bestuurdersclub terug in hun hok te jagen. Wij hebben dit al eerder voorspeld en gezegd dat wij dit zien als een extra bestuurslaag en dat is bij wet verboden. Maar zolang men zich geen bestuur noemt, maar wel handelt alsof men West-Brabant bestuurt, schijnt dat allemaal nog net te mogen. Alleen door ingrijpen van Provinciale Staten en Gemeenteraden kan dat vieze spel gestopt worden. De ondertekenaars zouden direct op non-actief moeten worden gesteld wegens onbehoorlijk bestuur. Dat zal jammer genoeg wel niet gebeuren omdat beiden deel uitmaken van regerende coalities. Kortom, zij gaan er gewoon van uit dat hun carrière gerichte geestverwanten het goedkeuren, zodat zij door kunnen gaan met verspillen van gemeenschapsgeld aan onnodige prestigeobjecten.

Lees het artikel hierover in BN/DeStem