Statenvragen over LP

19 april 2008

Statenvragen over LP

Statenlid Johan Martens van GroenLinks in Provinciale Staten van Noord- Brabant zet grote vraagtekens bij de noodzaak tot aanleg van het Logistiek Park Moerdijk. Hij heeft naar aanleiding van het deze week verschenen rapport van TU Delft hierover schriftelijke vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten.

Vragen Staten over LPM

BN/DeStem 19 april 2008
De fractie van GroenLinks in Provinciale Staten van Noord- Brabant zet grote vraagtekens bij de noodzaak tot aanleg van het Logistiek Park Moerdijk (LPM).Dat blijkt uit schriftelijke vragen die Statenlid Johan Martens deze week heeft gesteld aan Gedeputeerde Staten (GS). Martens baseert zich op een onderzoek van de Technische Universiteit Delft, waarover deze krant eerder deze week publiceerde. Dat rapport concludeert dat noodzaak en omvang van het LPM onvoldoende onderbouwd zijn.

Martens wil van GS weten of er al bedrijven bekend zijn die zich willen vestigen op LPM en zo ja, hoeveel hectare ze willen afnemen. Ook wil Martens weten hoeveel ruimte er nog is op het huidige industrieterrein Moerdijk, zowel voor logistieke als voor andersoortige bedrijven. Verder vraagt Martens of GS de conclusie van het recente rapport delen, dat de zware industrie niet zit te wachten op de ruimte die voor deze categorie is gereserveerd. Als dat zo is vraagt Martens of GS bereid zijn de ruimte die op het bestaande industrieterrein bestemd is voor zware industrie, toe te bedelen aan logistieke bedrijven.
Martens wil antwoord voor 25 april als LPM in een Statencommissie ter sprake komt.