Open brief aan PvdA

18 januari 2008

Open brief aan PvdA

Enige dagen geleden heeft het PvdA raadslid Jos Stalenhoef een brief verzonden aan B&W van Moerdijk met een aantal klachten over de situatie rond de afgelopen feestdagen. Omdat hij de antwoorden hierop met een klein beetje denkwerk zelf zou kunnen geven maar dat heeft nagelaten, zullen wij hem die maar aanreiken.

Ophalen huisvuil
Hierin heeft hij een punt gemaakt maar wel als de bekende mosterd na de maaltijd, want de feestdagen komen niet zomaar uit de lucht vallen. Iets waarover het college als uitvoerend orgaan niet heeft nagedacht. Die mensen had hij hierover ter verantwoording moeten roepen.

Volle glasbakken
Deze bakken worden leeggemaakt door een particulier bedrijf en dat komt; tenzij er extra geld wordt betaald; echt niet in het weekeinde of op erkende feestdagen glasbakken legen. Zo werkt nu eenmaal de door andere partijen breed omarmde vrije marktwerking.

Schoonmaken straten na jaarwisseling
Wat let de PvdA als coalitiepartij om in de begroting een fikse post op te voeren voor het opruimen van vuurwerkresten op Nieuwjaarsdag? Waardoor dan wel mensen op een internationale feestdag moeten werken, en dat is iets wat wij niet echt sociaal kunnen noemen....

Tenslotte:
Vanaf 2009 t/m 2020 ligt er altijd een werkdag voor of na genoemde feestdagen. Iedereen die tot 15 kan tellen zou dit kunnen weten. De door dhr. Stalenhoef afgelopen situatie zal in deze periode jaren niet meer voorkomen. Het heeft dan ook erg weinig zin om nu over die dagen al iets af te spreken met het gemeentelijk aannemingsbedrijf en/of Saver.